top of page

פשוט כי אנחנו יכולים

למה אנחנו פה? בשביל מה צריך את כל זה? למה אנחנו מביאים ילדים לעולם?

מכירים את סוג השאלות הזה?

ברור שאתם מכירים 😊

לכולנו יש מחשבות כאלו.

אז אני כבר אומרת שכאן לא תמצאו את התשובות לשאלות האלו. לא את התשובות הגדולות, הקיומיות, בכל אופן.

אבל כן תמצאו כאן את התשובה שלי. והתשובה שלי היא מאוד פשוטה: כדי לתת. אנחנו כאן כדי לתת.

אנחנו מביאים ילדים לעולם כדי לתת להם כל מה שאנחנו היינו רוצים לקבל. כי לתת זה להשפיע, להשאיר חותם. כשאני נותנת מעצמי למישהו אני משאירה אצלו קצת מיכל. וזה עושה לי טוב לדעת שבאיש הזה שם, ובאשה ההיא ובילד הזה יש קצת מיכל.

אני זוכרת את הרגע הזה שהבנתי שמצאתי את המקום שלי: עבדתי בגן ישראלי בשיקגו כסייעת בקבוצת הבוגרים. השתעשענו בצבעי גואש והראיתי לילדים איך נוצר צבע חדש מערבוב של שני צבעי יסוד.

אני זוכרת את המבטים המשתאים שלהם ובמיוחד של ילד אחד ששבה את לבי. ממש יכולתי לראות את גלגלי השיניים עובדים אצלו בראש. הוא מייד יישם את מה שלימדתי אותו והחל, מתוך מודעות לתהליך הלמידה, לערבב צבעים שונים כדי לצפות בתוצאות.

בהמשך הדרך עבדתי עם ילדים קטנים יותר ושם הלמידה אף יותר קסמה לי. ההבנה הזו, שמה שהם יודעים הוא מה שאנחנו מלמדים אותם, תפסה אותי בבטן כל כך חזק! הם רואים אותנו ולומדים – את השפה, את סגנון הדיבור, היחס לחזק מאיתנו ולחלש מאיתנו, ההתמודדות עם משבר, השמחה כשמצליחים – הכל הם לומדים מאיתנו. ותארו לכם כמה זה קריטי וכמה זה חשוב ועד כמה האישיות שלהם מושפעת מהסביבה. נכון, זה גם מולד ויש דברים שאין לנו עליהם שליטה, אבל תארו לכם את ההבדל בין ילד שנמצא בגן גדול ורועש, עם הרבה ילדים ומעט כוח אדם והוא צריך לצעוק ולרקוע כדי להרגיש ששומעים אותו, ואילו במקום קטן ומחבק, אותו ילד יודע שרואים אותו, שמרגישים אותו, גם בלי שיצעק. עכשיו תריצו את אותו ילד 20 שנה קדימה וחשבו על התוצאות.

כל התובנות האלו שהגיעו אלי בתקופה שעבדתי בגן, הלכו והבשילו בי במשך השנים ועם לידת בתי השניה, תמר, כבר ידעתי שהן פה להישאר.

אני מאמינה שכל אחד שיש בו חמלה וסבלנות ורצון לתת יכול לעשות את מה שאני עושה. ואני מאמינה שכל אחד שמבין את ההשפעה העצומה של חוויות תחילת דרכו של התינוק בעולם מכיר בחשיבות המסגרת המתאימה.

חברים, אנחנו מגדלים כרגע את הדור הבא! אולי זה מרגיש רחוק ומופשט מדי אבל יום אחד התינוקות האלו יהיו מבוגרים שיצטרכו לנהל את העולם. ואם אנחנו לא ניתן להם עכשיו את הכלים שהם צריכים להתמודדות בריאה ושמחה עם החיים, תהיה להם עבודה מאוד קשה שגם תשפיע על הדורות הבאים.

אנחנו ברי מזל! יש לנו כל כך הרבה ידע נגיש שלא היה קיים בדורות הקודמים! אנחנו יודעים שתקופת הינקות והילדות הן שמעצבות את האדם. ואנחנו יודעים שתזונה נכונה תשפיע על בריאותנו גם בעוד 50 שנה, ואנחנו יודעים שידיים זה לא פינוק ובכי לא מחזק את הריאות ושתינוק שמפסיק לבכות כי התייאש זה רע רע רע. אז בואו נעשה משהו עם הידע הזה – פשוט כי אנחנו יכולים!


פוסטים אחרונים
bottom of page